mrmasasweden.wordpress.com

2 days of METAL!!

Jepp! Nu drar det ihop sig! 2 konserter + 1 intervju på 2 dagar! Med start imorgon! YEAH!!

Först ut är Judas Priest! Som tillsammans med HammerFall spelar på Hovet imorgon, onsdag! Veeeery nice!! Totalt blir det här 8e (tror jag…) gången jag ser HammerFall! Eftersom bandet tar en paus hela hösten och hela nästa år blir det troligtvis också sista gången jag ser dem till och med 2014! Så det blir väldigt skoj! Visserligen spelar de bara 45 minuter… Men om man ska gå efter hur de spelade i Helsingfors för två dagar sen (också då som förband till prästerna) så hann de i alla fall med klassiker som Any Means Necessary, Renegade, Blood Bound och, såklart, Hearts on Fire. Hela setlisten från den spelningen kan du hitta här!

Sen har vi ju Judas Priest som ju är ute på sin sista stora världsturné någonsin! Chanserna är alltså stora att det här är sista gången som de besöker Stockholm, och det blir ju skojigt att se! Lägg till det faktum att jag aldrig sett The Metal Gods någon gång alls, och det måste man ju göra! De ska lira låtar från alla bandets album (förutom de med Tim Ripper Owens på sång…) och om man ska gå efter vilka låtar även de spelade i Helsingfors så kommer vi som ska dig att bjudas på bland annat Heading out to the Highway, Night Crawler, Turbo Lover, The Sentinel och Painkiller (såklart även Breaking the Law och Living after Midnight). Hela bandets setlist från den spelningen finns här!

Sen på torsdag är det ju dags för Freedom Call, plus The Storyteller, på Harry B James! PLUS att jag ju ska intervjua självaste Chris Bay innan spelningen! Grymt nice! Frågorna är i stort sätt klara. Det blir lite nya skivan, lite historia, lite om turnén och deras förhållande till Sverige, och sen lite mer intressanta saker som ni får läsa om då. Jag tror att det kan bli riktigt bra! Bandets setlist verkar ju heller inte vara helt fel! Jag menar… Tears of Babylon, We are One, United Alliance, Far Away, Land of Light… och så vidare! Hela setlisten från deras spelning i Barcelona tidigare i år hittar du här!

Så DÄR har vi mina två kommande dagar! Därför känns det helt naturligt och passande att avsluta med HammerFall och B.Y.H (BANG YOU’R HEAD!!!)!!

Cheers alla!!

2 svar

  1. Spix

    Kom precis hem efter att ha sett Freedom Call på glada ankan i Karlstad. De gjorde en grym spelning trots den rent ut sagt pinsamma publiksiffran (kan vi ha varit 40 på plats? Noll lokal annonsering om spelningen överhuvudtaget. Dåligt!). Du kan räkna med att bli nöjd i alla fall🙂

    april 26, 2012 kl. 1:31 f m

  2. Sussi

    Jag blev lite orolig när människan (Judas Priest)stapplade in på scen och försökte på något sätt få ihop kroppen till något som han gjort för 30 år sedan, när han sedan började sjunga förstod jag vem han var.
    Visst var det bättre förr? Ma

    april 26, 2012 kl. 8:01 e m

Kommentera

