mrmasasweden.wordpress.com

It’s a Mystery

Jag måste erkänna något otroligt pinsamt. Så pinsamt att man egentligen borde skita i att berätta det… men eftersom det kanske ändå kommer ut så…

Det finns ett antal album som man som allmän musikälskare, och hårdrocksälskare i synnerhet, bara måste ha i sin samling. Något annat alternativ finns inte. Det rör sig bland annat om British Steel, Wheels of Steel och Holy Diver. Dessa album har jag. Men sen finns det ett till. Som nästan är över de jag nyss nämnde. Men som jag införskaffade först i fredags… och det är… fan va pinsamt… The Number of the Beast

True story!! Självklart har jag hört albumet många gånger innan… men aldrig haft det i min samling… but now it’s out!

Jag köpte den på Ginza och då vart det såklart lite annat nice också! Det vart In Flames Sounds of a Playground Fading (som jag tidigare lånat och kopierat över till datorn från en kompis… men det är ju INTE samma sak som att äga den!!) samt Arch Enemy Khaos Legions. Gött😀

Nu till sist lite om låten som titeln för dagens inlägg kommer ifrån. Jag såg inte Melodifestivalen igår (valde istället bio och Mission Impossible 4). Men tydligen gick Dead by April vidare till final med sin låt Mystery! Grattis!! Jag har faktiskt hört låten och den var ganska bra🙂 Helt klart en Dead by April låt.

Här är ett litet utdrag ut intervjun jag gjorde med bandet för ett tag sedan, då de bland annat pratade om Mystery:

Nu till Melodifestivalen. Förra året gästspelade ni med en cover av Lena Philipssons Dansa i Neon. Hur gick det till när ni fick frågan om att ställa upp som tävlande det här året?
Jimmie: Ja vi blev väll lite sugna på det. Det var jävligt kul att spela inför så mycket folk med. Det är skitbra. Vinna lite nya fans kanske.
Zandro: Ja. Pontus skev en låt och vi tyckte den var helt grym och dom tyckte att den var helt grym. Alla tyckte att den var grym så vi beslutade oss för att bara köra liksom. Och göra våran grej, vi gör inga kompromisser utan det är mycket growl och sånt i låten också.
Jimmie: Ganska mycket faktiskt, nästan mer än vanligt.
Zandro: Kraven från våran sida är att vi ska göra våran grej. Vi ska ha med growl och gitarrer och allt.
Är det inte första gången någonsin som det är growl i en Melodifestivallåt?
Jimmie: Jag tror det. I alla fall i formell tävlan. Förra året körde jag ju, men då var det ju…
Ja, men i ett tävlande bidrag.
Zandro: Ja, det kommer nog vara det tyngsta bidraget i Sveriges historia.
Så pass?
Zandro: Ja, det är ju en jävligt tung låt alltså. Riktigt tungt.

Ni tävlar med låten ”Mystery”, skriven av Pontus Hjelm. Och ni har ju redan berättat lite om den. Men det var min nästa fråga om ni kunde berätta lite om den…
Jimmie: Ja, den är tung och har en jävligt stark refräng och jävligt bra melodier.
Alex: Känns lite såhär rätt på också. Intensiv är den.
Jimmie: Ja, från början till slut är det röj liksom.

Intervjun i sin helhet hittar du här.

Vad mer kan vi prata om idag? Vette fan… så vi slutar här istället!

Cheers!!

Ett svar

  1. Bra intervju:) Du hade rätt i min blogg så jag har skrivit en uppdatering och har länkat till dig:)

    februari 5, 2012 kl. 6:58 e m

Kommentera

