mrmasasweden.wordpress.com

Bye Bye Beautiful

I am  Hunting High and Low!!! I alla fall på den här bloggen. Mitt förra inlägg handlade om min intervju med Dead by April. Nu tänkte jag istället att jag skulle skriva lite om Juholt!

Ytterst lite i alla fall. För det känns väll som det mesta som har kunnat sägas redan har sagt otaliga gånger av otaliga (ibland helt självutnämnda) experter de senaste två dagarna. Men jag kan väll tycka att det var helt rätt! Han klantade sig alldeles för många gånger för att han skulle ha kunnat sitta kvar mycket längre till i alla fall. Visst… mediadrev hit och mediadrev dit… men han ställde ju faktiskt upp för att vilja bli stadsminister, och då är det väll självklart att det blir ett mediadrev om han uttrycker sig så klantigt som han bitvis gjort.

Nu hoppas jag för alls skull att de hittar någon bra som kan ta över det hela och som kan samla partiet och återvinna något av väljarnas förtroende. Nu röstade jag höger i förra valet, och lär väll troligtvis göra det även nästa val (om inget helt otroligt händer). Men utan en bra och trovärdig opposition går det år helvete! Så COME ON sossar!!

Det fanns dock en sak som Juholt var bra på, enligt alla experter. Han kunde tala och han kunde charma en publik. Just därför passar titeln på dagens inlägg så bra! Och hela låten den är tagen från (och framför allt refrängen) passar också grymt bra!


Did you ever hear what I told you?
Did you ever read what I wrote you?
Did you ever listen to what we played?
Did you ever let in what the world said?

Did we get this far just to feel your hate?
Did we play to become only pawns in the game?
How blind can you be, don’t you see
You chose the long road but we’ll be waiting?

Bye, bye beautiful
Bye, bye beautiful!!!

Cheers!!

Kommentera

