mrmasasweden.wordpress.com

Swedish Empire Tour

Min blogg har ett ganska logiskt flöde. Ibland händer inget på ganska länge. Och ibland kommer det mycket på en gång. Därför blir det idag ännu ett inlägg, trotts att jag skrev ett igår!

Idag har jag både roliga och tråkiga nyheter. Vi börjar med det roliga! Sabaton (som ju som bekant släpper sitt nya album Carolus Rex i maj) ger sig ut på turné i höst! En turné som fått namnet Swedish Empire Tour och som kommer att ta dem via Amerika till stora delar av Europa för att sedan avslutas med bandets största Sverigeturné någonsin! Hittills har 14 sverigedatum släppts, varav ett är den 21 oktober då de återvänder till Stockholm och Arenan! Grymt trevligt! Biljettsläpp är 11 januari och mer information finns på bandets hemsida! Självklart måste detta bevittnas!


Nu till de tråkiga nyheterna. Allas vår favorit-metal-gudfader Toni Iommi har insjuknat i någon form av blodcancer… detta offentliggjordes alldeles nyligen av bandet. Mer om det hela finns att läsa på Blabbermouth. Vad jag förstår är det i ett tidigt stadie dock med stora chanser för tillfrisknande. Hur tidsplanen för det och hur detta kommer att påverka den kommande turnén återstår dock att se… grymt tråkigt! GET WELL SOON MR.IOMMI!!!

Sist, och egentligen i sammanhanget minst, kan jag tipsa om att min tredje recension för Sweden Metal nu ligger uppe! Jag har recenserat det finska bandet Shears kommande debutalbum Breaking the Stillness. Du hittar den här!

Det var allt för idag! Både lite skoj och lite tråk. Hoppas att det bara blir goda nyheter från Black Sabbath lägret från och med nu, och såklart fortsatt goda nyheter från Sabaton (som förresten tillägnades ett och ett halvt uppslag i söndagens Dagens Nyheter!).

Bye!

Kommentera

