mrmasasweden.wordpress.com

TO THE LAND OF THE LIGHT!!!

YEAH!!! DÄR var den köpt! Biljetten till Freedom Calls spelning i Stockholm 26 april i år! Jag och min käre trumslagarkompis bestämde egentligen redan när biljetterna släpptes för några veckor sedan att vi skulle gå, men eftersom vi är sega blev själva biljetterna köpta först nu. Och det finns fortfarande biljetter kvar för den som vill gå! Vilket väll säger en del om bandets popularitet i Sverige då det finns biljetter kvar till en spelning på Harry B James… För de av er som inte bor i Stockholm så är Harry B James en rockinriktad bar/pub/restaurang… Som i och för sig är ganska mysig!

Hur som helst! Det supertrevliga tralltyskarna kommer då vara ute på turné för deras nya kommande album Land Of The Crimson Dawn, som kommer att släppas 27 februari! Mycket spännande! Jag gillade verkligen deras förra platta, Legend of the Shadowking, och trotts att Chris Bays parhäst Dan Zimmermann nu lämnat skutan, för att koncentrera sig på att vara trumslagare i Gamma Ray, så tror jag ändå att det finns alla förutsättningar för att Land Of The Crimson Dawn kan bli minst lika bra!

Den uppmärksamma inser nu att detta är dagen efter Judas Priest (och HammerFall) spelningen på Hovet i Stockholm! Två konserter (om än av totalt skilda karaktärer både när det kommer till musiken, spelstället och med all säkerhet också publiken) två dagar i rad alltså! Nice!! Det händer fan inte ofta (om ens någonsin?)!!

Här är bandets paradnummer: LAND OF THE LIGHT!!

Göttans! På tal om musik å sånt så kommer min nästa recension på Sweden Metal troligtvis upp ikväll! Kolla Twitterflöded, för där kommer jag att länka! Jag har recenserat Lord Mantis senaste platta Pervertor och… ja… det blir en sågning kan jag avslöja redan nu. Stay tuned!

Cheers!!

Kommentera

