mrmasasweden.wordpress.com

On my Heavy Metal Christmas

Ja! Titeln på dagens inlägg är en referens till Twisted Sisters metalversion av den amerikanska julklassikern 12 Days of Christmas. Men inlägget handlar egentligen inte alls om de skruvade systrarna. Faktum är att alla Twisted Sister referenser tar slut… NU!

Hur som helst. Julen spenderades för min del i, håll i er nu, Knutby (av alla ställen)! Eller ja… rent tekniskt sätt så var det hos min morfar och mormor i golfområdet Burvik, utanför Knutby… men jaja… Vart jag då religiös? Nja… det kan jag väll inte säga direkt. Visst. Några religiöst baserade mord blev det… och visst, jag tituleras numer som Mr.MASA den helige. Men bortsett från det…

Anyway! Trevligt var det och bland mina mer Metal-relaterade julklappar kan nämnas dokumentären Så Jävla Metal och den nya Nightwish plattan Imaginaerum. Plattan lyssnade jag på i bilen på väg hem igår och dokumentären såg jag nu på förmiddagen. Och efter en genomlyssning och en genomtittning kan jag konstatera att jag är mycket nöjd😀 Just i Nighwishs fall lär det nog ta ett ganska stort antal genomlyssningar för att få grepp om  allt den har att erbjuda (även fast jag gillade den på en gång). Det blir mycket spännande med den kommande filmen!

En sista grej angående julklappar! Jag gav bort två biljetter till Judas Priest spelning på Hovet till min mamma och pappa. Det verkade mycket uppskattat. Jag då? Jo… jag köpte faktiskt en biljett till mig själv också när de släpptes! Så det blir Judas Priest för min del 25 april! Det ska bli grymt skoj! En annan rolig sak med just den spelningen är att jag just nu (när jag gick in för att dubbelkolla datumet) såg att det blir självaste HammerFall som agerar förband! Yeah! 7e gången!


Nu innan vi avslutar dagens inlägg måste jag bara tipsa om att bandet mitt, Empressite, numer har en fullt funktionsduglig Facebooksida! Och sedan igår finns där även söta bilder på oss alla! Gå och gilla för tusan😀 Ni hittar vår Facebook på: http://www.facebook.com/pages/Empressite/313914198629438

DET var allt för idag!

Cheerz!!

Kommentera

