mrmasasweden.wordpress.com

Put your music player on shuffle

Nu såhär i juletid tänkte jag att det skulle vara skoj att återuppliva en kul lista jag en gång gjorde i den gamla bloggen! Det handlar om att sätta sin musikspelare (i mitt fall iTunes, aka samma låtar som jag har i min iPod) och svara på några frågor med låttitlarna som kommer upp. Mycket underhållande! Kanske inte att läsa, men att göra!😛 Min förra lista hittar ni här!

Då kör vi! Sno gärna frågorna om ni vill det, det har jag gjort!😀

1. Put your music player on shuffle.
2. Press forward for each question.
3. Use the song title as the answer to the question even if it doesn’t make sense.

NO CHEATING!

Will it be ok? ”Into the Storm” – GammaRay
Tydligen alltså…

How are you feeling today? ”The Shade in the Shadows” – Helloween
Nja…

How do your friends see you? ”Love Child” – Accept
Trevligt🙂

Will you get married? ”Unbreakable” – Sabaton
Är lite osäker på hur man ska tolka det?

What is your best friend’s theme song? ”The truth is in your eyes” – Place Vendome
I och för sig Kiske på sång… men tvekar ändå statkt på det!

What is the story of your life? ”Lost in the Future” – GammaRay
Stämmer ganska bra faktiskt😛

What was high school like? ”Hey Stoopid” – Alice Cooper
Eh… tack för den…

How can you get ahead in life? ”Wildfire” – Sonata Arctica
Burn down the town…? Done!

What is the best thing about your friends? ”Lavatory Love Machine” – Edguy
No comments… he… he…

What is tonight going to be like? ”Move the Mountain” – Stratovarius
Men fan också… det låter ju jobbigt!

What is in store for the remainder of this week? ”The Outlaw” – HammerFall
Nja… eller?

What song describes you? ”Desperados” – Pernilla Andersson
Haha!! Vet inte hur väl det stämmer. Men DÄR föll i alla fall min hårda Metal image! En Schlagerlåt… dåååååligt…

To describe your grandparents? ”Electric Eye” – Judas Priest
Nej… de har väll allt annat än ett elektriskt/tekniskt öga😛

How is your life going? ”The Dragon Lies Bleeding” – HammerFall
YEAH!! Faktum är att nu bär det iväg för att döda lite drakar!!

What song will they play at your funeral? ”Minnena av dig” – Magnus Uggla
Äntligen en passade låt! Eller i alla fall titeln🙂

How does the world see you? Stronger than All” – HammerFall
Men vad trevligt att världen och jag delar den uppfattningen!

Will you have a happy life? ”Infilitrate and assimilate” – Iced Earth
Tydligen! Jag tolkar det som att jag ska ta över världen!😀

What do your friends really think of you? ”The Kingdom” – Edguy
Jag säger ju det. I will be king in this kingdom!

Do people secretly lust after you? ”Operation Ground and Pound” – Dragonforce
Och vad ska det betyda?

How can I make myself happy? ”Rise of the Morning Glory” – Edguy
…no comments… what… so… ever…

What should you do with your life? ”Västa Schlagern” – Markoolio & Bengtzing
Ja. Hur svårt kan det va?

Will you ever have children? ”In the Night” – Dream Evil
Ja. Men tydligen på natten!

Spännande och skoj lista! Inte för att den säger så mycket. Men man kan väll i alla fall konstatera att jag (med några få undantag) har en riktigt bra musiksmak!😀

Vill du höra låtarna i listan i sin helhet (förutom Lost in the Future av GammaRay, den fanns inte) så jag varit överambitiös som vanligt och gjort en Spotify lista av dem! Du hittar playlisten här!

Det var allt för idag! Troligtvis blir det nog i alla fall nått inlägg till innan jul. Så inget ”God Jul” än! Utan bara ett simpelt; Cheerz!!

Kommentera

