mrmasasweden.wordpress.com

Dynazty till Skitmusikfestivalen

För ett tag sedan skrev jag ju att Pop Melodeath Metallarna i Dead by April var klara för nästa års Melodifestival. Nu är det klart att även ett andra hårdrocksband kommer att delta. Det rör sig nämligen om Dynazty, som kommer att tävla i den sista deltävlingen i Malmö med låten Land of Broken Dreams.

För de av er som inte är bekanta med bandet så bildades de 2007. De har sedan dess släppt två album, Bring the Thunder (2009) och Knock you Down (2011). De av er som såg Skitmusikfestivalen förra året kunde även se dem i finalprogrammet där de framförde en cover på förra vinnarlåten This is my life.

Vad tycker jag då om det här bandet? Ja… inte mycket egentligen. Annat än att jag kan tycka att de är ganska tråkiga och menlösa. Precis som nya band som Steelwing och Enforcer så gör de 80-tals prylen fullt ut, både när det kommer till musik och image. Och det är ju jädrigt bra i och för sig. Men det känns väldigt orelevant 2012. Och sen var ju faktiskt de som gjorde detta på 80-talet ganska mycket bättre…

Jaja. Det kan bli intressant i alla fall! Även fast jag nog mest håller på Dead by April i kampen mellan de två🙂


Jag måste nog också tycka att det är två av Sveriges mest ointressanta band de valt till festivalen. Istället för Dead by April hade jag gärna sätt exempelvis Amaranthe. Och istället för Dynazty, varför inte Steelwing eller för den delen H.E.A.T igen? Men, men… Man behöver inte bry sig😀

Cheers!

Kommentera

