mrmasasweden.wordpress.com

The Land of Ice and Snow

…kan man väll inte riktigt kalla Sverige just för tillfället? I alla fall inte här i Stockholm där vi har 10 plusgrader. Något som i och för sig är väldigt trevligt för mig eftersom jag tar mig fram med SL (som ju som bekant totalhavererar vid första snöflingan), men jag skulle ändå tycka att det vore trevlig med lite vinter nu🙂

Det är ju första advent idag också! Och det ska såklart firas av den här lilla bloggen också. Dock inte med någon klassisk advent/jul-visa. Jag tänkte en stund på Twisted Sister eller liknande, men sen kom jag på att det hade varit för tråkigt och förutsägbart. NEJ! Men vintertemat kör vi på! Och kanske den bästa och mest vintriga vinter-låt som skrivits de senaste 10 åren.

Jag talar såklart om The Land of Ice and Snow från Stratovarius självbetitlade platta från 2005 (för övrigt den sista de gjorde med bandledaren Timo Tolkki). För alla som vill komma i vinterstämning trotts tråkvädret!


Det var allt för idag!

Cheers!!

Kommentera

