mrmasasweden.wordpress.com

WE’RE BLOOD BOUND!!

Jag står längst fram på Arenan, Fryshuset. Bandet som en gång i tiden fick mig att upptäcka hårdrocken på riktigt, och som fortfarande är mina största favoriter, står bara meter framför mig. Runt omkring mig står andra som älskar detta band precis lika mycket som jag. Tillsammans sjunger vi:

We are indestructable
And no matter what happens, we will rise above

We’re Blood Bound – We aim for the sun
The luminous moon will take us high over ground
We’re Blood Bound – Collecting the stars
We hold a power that is greater than all
We’re Blood Bound

DET är en jävligt mäktig känsla mina vänner! Och någonstans här i historien, under den femte låten (tror jag det var…), blev gårdagens konsert min bästa HammerFall upplevelse någonsin. Kanske den bästa konsertupplevelsen?

Jag har som sagt sätt HammerFall 6 gånger tidigare. Men det här var första gången jag köade och kom längst fram på en av deras konserter. Bandet tyckte jag också lät fantastiskt bra och det var verkligen underhållande att se på! Jag är helt såld!

Jag ska sluta skriva om HammerFall nu. För det kommer ändå bara bli en massa tjat om den fantastiska setlisten, det coola scenbygget och den fanastiska energin bandet uppvisade. Istället kan jag konstatera följande:

  • Death Destruction var helt okej och bättre än förväntat! På något grymt konstigt sätt passade de in i helheten på ett bra sätt.
  • Vicious Rumors är ungefär lika tråkiga på scen som på skiva, rent musikaliskt. Men sångaren ÄR fan rubbad! Under sista låten hann han med att crowdsurfa, smälla huvudet flera gånger i monitorerna, strypa sig själv med mikrofonsladden samt ligga och rycka på golvet… Eh… ganska underhållande att se. Men mycket mysko…
  • Amaranthe var riktigt bra live! Riktigt bra med energi och låtarna lät bra live! Jag ska definitivt fortsätta att följa det här bandet och se vad de kan åstadkomma i framtiden. Med tanke på hur mycket de redan har gjort sedan de släppte sin debutplatta, tidigare i år, kan det bli grymt spännande!

En sista sak, innan jag visar lite bilder, angående Amaranthe! Under avslutande Hunger hade de två eldsprutare på scen. Jävligt coolt förstås! Men ordningsvakterna verkade inte alls roade när de sedan fick torka upp tändvätskan som hade sprutat ut lite överallt😛

Nu till bilderna! Precis som i inlägget om Edguy på Tyrol har jag lyckats få dem i ett snyggt bildspel! Varsågoda!

Detta bildspel kräver JavaScript.

Ja måååånga bilder blev det! Det är 31 stycken som visas här. Och då har jag ändå rensat bort en del😛

Jag hittade en video på YouTube från igår också! Här är en av mina absoluta favoritlåtar (vars refräng vi sjöng på många gånger under de närmare 5 timmarna vi stod och köade), THE DRAGON LIES BLEEDING!!


Det finns såklart en hel del mer jag skulle kunna berätta. Men jag tycker att det räcker rätt bra nu😀

Jag säger som TV-programmet: Cheers!!

3 svar

  1. Sköna bilder, kul att du tog dig längst fram. Jag är ju inte något riktigt Hammerfall fan, men kan hålla med dig om att gigget var bra, dom var tajta och taggade till tusan.
    Scen prylarna var spartanskt snygga i sin enkelhet, mycket att all krafs de brukar släpa med sig hade dom lämnat hemma.

    Vicious Rumors var ett skönt gäng, så där härligt galna, kan ju meddela att sångaren hade lite ont efteråt🙂

    oktober 30, 2011 kl. 6:27 e m

  2. Jag stod också längst fram men på andra sidan-det var grymt! Du har fångat det bra. Och vem kan klaga på en setlist med Always will be, steel meets steel och the dragon lies bleeding?

    oktober 31, 2011 kl. 12:03 e m

  3. Här är min post från förra helgen, ligger lite efter med rapporterna, men betar av för fullt.

    http://tuneoftheday.blogspot.com/2011/11/hammerfall-one-more-time.html

    november 7, 2011 kl. 10:46 e m

Kommentera

