mrmasasweden.wordpress.com

HAMMERFALL TOMORROW!!

Fan så nice!! Imorgon blir det HammerFall på Arenan! Och det ska bli grymt sköj!

Detta blir 7e gången (!) jag ser bandet i fråga. Och kan jag då verkligen säga att det ska bli lika skoj som alla gånger tidigare jag sett dem? Ja det tror jag! Det är alltid fantastiskt underhållande att se HammerFall! För de brukar nämligen tänka till när det kommer till sin scenshow, och att förnya den på varje turné. Sen har jag också sett setlisten för bandets spelningar i Köpenhamn (i onsdags) och Oslo (igår) och det är en fantastisk intressant setlist! Blandningen är grym!

Jag ska inte avslöja för mycket. Kanske finns det någon som läser min blogg, ska gå imorgon och inte vill veta det. Men på setlisten finns, väldigt kort sammanfattat, allt! Klassikerna, nya låtar och några mer obskyra saker de inte spelat på evighet. Jag såg till exempel hela 3 låtar (bortsett från de nya låtarna från Infected) som jag inte hört live med bandet innan! Me happy!!

Nu har Danskarna och Norrmännen varit jävligt dåliga på att lägga ut klipp från spelningarna på YouTube! Men jag tänkte i alla fall att jag skulle visa ett klipp jag hittade. Mycket för att jag tycker att scenbygget ser jävligt nice ut!! Låten är Hearts on Fire (HFs svar på Run to the Hills och Breaking the Law… alltså ganska uttjatad nu… men men :P)

Men innan HammerFall så ska ju hela tre (3!) förband avhandlas. Varav Death Destruction och Vicious Rumors säkert kan bli kul att kolla på ett tag, men jag tror att de mest kommer att kännas som en transportsträcka. Däremot tror jag att det kan bli väldigt spännande att se Amaranthe! Jag var väldigt tveksam till detta band när de först utannonserades. Men sedan dess har jag lyssnat betydligt mer på dem, och jag gillar det faktiskt! Grejen med tre sångare (som dessutom har helt olika sångstilar och röster) är smått genialisk och låtarna klistrar sig fast i hjärnan ganska snabbt! Så det kan bli grymt skoj!

En låt som verkligen har klistrat sig fast i hjärnan är 1.000.000 Lightyears. Här live i Köpenhamn tidigare i år!

Det var allt för idag! Jag ska se om jag kan ta några bilder imorgon! Kanske något Tweet också?

Cheers!!

Kommentera

