mrmasasweden.wordpress.com

Sonata Arctica – Live in Finland

Den 11 November släppt Sonata Arcticas andra live-DVD Live in Finland! Den spelades in den 15 april i år i den finska staden Oulu och är en dubbel-DVD, varav ena DVDn innehåller konserten medan den andra innehåller en mängd extramaterial.

Och nu är den beställd!! Jag ser grymt fram emot detta! Framför allt efter att jag sett vilka låtar som är med! Såhär ser låtlistan ut:

1. Intro (Everything Fades To Gray)
2. Flag In The Ground
3. Last Amazing Grays
4. Juliet
5. Replica
6. Blank File
7. As If The World Wasn’t Ending
8. Paid In Full
9. Victoria’s Secret
10. Instrumental Exhibition
11. The Misery
12. Fullmoon
13. In Black & White
14. Mary-Lou
15. Shy
16. Letter To Dana
17. Caleb
18. Don’t Say A Word
19. Outro (Vodka/Everything Fades To Gray)

Om du gillar de två senaste, mer progressiva, släppen, Unia och The Days of Grays, (vilket jag DEFINITIVT gör!) så är detta en fantastisk setlist! Står du däremot inte ut med dem men avgudar de tidigare Power Metal albumen ska du dock nog skita i den och istället koncentrera dig på deras förra DVD For the Sake of Revenge. Men jag gillar ju det som sagt, så jag är glad😀

Sen har jag äntligen också beställt en platta av ett fantastiskt band som jag nyss upptäckt; Powerwolf! Det rör sig om deras senaste släpp Blood of the Saints, som borde ramla ner i brevlådan tillsammans med denna DVD! Skoj som apa!

Vi avslutar det här inlägget nu med en teaser från Live in Finland! Det rör sig om låten The Last Amazing Grays (en av de finaste låtarna från den senaste plattan) i sitt live-format ihopklippt med en massa andra klipp från DVDn! Enjoy!!


Det var allt för idag!

Cheers!!

Ett svar

  1. Jag längtar också som sjutton tills denna dvd släpps!! Det kommer absolut bli asgrymt!! Att de filmade den på min födelsedag gör det ju inte mycket sämre heller😉 Men som sagt, jag ser också fram emot det!

    Har’e!

    oktober 18, 2011 kl. 7:21 e m

Kommentera

