mrmasasweden.wordpress.com

Mr.MASA’s Underdogs – Episode I – Messiah Hallberg

Hej där alla MASA diggare! Det är dags att dra igång en ny liten kategori här på bloggen! Varför kan man ju fråga sig. De av er som följt mig under en längre tid vet ju att dessa nya kategorier brukar falla lite mellan stolarna ganska snabbt. Och så är det ju. De är roliga i början, men sen blir det lite… ja… mer av ett måste. Vilket är anledningen till att jag lägger ner dem😛

Men nu kör jag i alla fall på med en ny kategori! Denna gång har det blivit en kategori om underdogs av olika sorter, enkelt betitlad Mr.MASA’s Underdogs!

Varför då detta ämne? Jo! För som många av er vet så finns det giganter inom i stort sätt allt. De gör oftast bra prylar (det finns ju en anledning till att de är giganter). Men det gör också att man ibland inte ser de som är mindre, men oftast så mycket bättre. Det är dessa mindre och ouppmärksamade (underskattade är ett annat ord) som jag tänkte uppmärksamma.

Troligtvis kommer det, såklart, bli en hel del musik! Men just därför tänkte jag dra igång det hela med något som INTE är musik! Otippat, eller hur?

Jag ska faktiskt gå så långt att jag ska ge mig in på ett område som jag egentligen inte kan något om, stand-up comedy. Och det ska jag göra med hjälp av ett fantastiskt roligt klipp jag hittade på YouTube med en komiker vid namn Messiah Hallberg. Varsågoda:


Det är så ofantligt elakt. Men samtidigt så ofantligt roligt! Han driver med allt Sverigedemokraterna till lantisar till Rinkeby till I en annan del av Köping. Och samtidigt är hela hans karaktär en drift med Stureplan. Jag är helt såld. Men jag tror att man antingen älskar detta, eller hatar det.

Och kanske är det därför som han är (och troligtvis alltid kommer att vara) en underdog i komiker sammanhang. Visserligen var han med i något avsnitt av Peter Settmans valprogram förra året. Och så såklart Raw, som klippet kommer ifrån. Men jag tror aldrig att det kommer bli någon Björn Gustafsson hysteri. Och jag tror aldrig att vi kommer få se honom i Solsidan eller Parlamentet. Bra eller dåligt? Döm själva😛

Det var premiären av min nya kategori det (som jag medvetet försökt hålla ganska kort). Vi får se när nästa del kommer. Jag har en liten idé om vad det kommer handla om. Men vi får se🙂

Cheers!

Ett svar

  1. Riktigt rolig ju! I just Raw har alltid Magnus och Messiah varit favoriter i min familj,
    och om Powerwolf så håller jag helt med, blir nog en Blood of the Saints skiva nästa gång jag beställer hem musik! :]

    oktober 5, 2011 kl. 6:17 e m

Kommentera

