mrmasasweden.wordpress.com

I am the table

Är det någon som kan ha missat att Metallica snart släpper en ny platta som de gjort i samarbete med gamla Velvet Underground snubben Lou Reed? Nej… tänkte väll inte det. Vilket är bra, eftersom jag då slipper berätta om det😛

Haha. Hur som helst så har de ju nyligen släppt en låt från det kommande albumet Lulu. Låten heter The View och har allmänt kategoriserats som skit. Vilket jag, efter att ha hört låten, håller med om med hela mitt hjärta. För det är fan inte bra!

Nu är jag väll inte känd som världens största Metallica fan direkt. Men faktum är att de en gång i tiden gjorde ganska bra Thrash Metal! Jag menar, Master of Puppets är ju riktigt grym! Jag tycker heller inte idén är fel med att samarbeta med andra artister över genregränser. Tvärtom kan det bli väldigt intressant om det görs rätt! Vilket är anledningen till att jag, lite i hemlighet, såg fram emot att höra vad detta samarbete hade att bjuda på!

Och så släppt The View… Och man undrar… Hur fan tänkte de här? Låten består i stort sätt av ett monotont och tråkigt malande från Metallicas sida medan Lou Reed pratar (i otakt) över det hela. Det enda som är bra är när James kommer in och sjunger några rader… trotts att man nästan skrattar när han sjunger ”I am the Table, I am the Table”.

Detta blir ÄNNU värre när man jämför med det fantastiska nya material som både Anthrax och Megadeth presenterat. För hur bra det än är kommer de tillsammans inte ens sälja hälften av vad Lulu kommer…

Vill du höra The View hittar du den här (för jag tänker INTE bädda in skiten på min blogg!)…

Istället tänker jag bädda in en helt hysteriskt rolig Hitler parodi! Och det är fan inte ofta man kan säga att han har rätt… men här sätter han det verkligen (eller ja… översättningen i alla fall :P) haha!


Det var allt för idag!

Cheers!

Kommentera

