mrmasasweden.wordpress.com

Sanctified With Dynamite

FAN I HELVETE SÅ TRÅKIGT DET ÄR ATT VARA SJUK!!

Är förkyld igen… vilket är tråkigt som fan! Nu har jag i och för sig jobbat i alla fall (that’s right! FUCK YOU ARBETSFÖRMEDLINGEN!!), men hemifrån. Så jag har ju haft lite att göra i alla fall. Men ändå! Att sitta och snora är inte skoj…

Det ända bra med att jobba hemifrån (om man nu har ett sånt jobb där man kan göra det, I am lucky!) är att det ger en större frihet att lyssna på hög musik samtidigt. Eller hög och hög… snarare YouTube-musik ur datorhögtalarna… men i alla fall!

Hur som helst så kan man, om man har tur, ibland hitta nya bra saker om man gör på detta viset! Idag har jag exempelvis fått upp ögonen rejält för Powerwolf, och framför allt deras låt We Drink Your Blood! Jag har vetat om detta band tidigare (främst för att de nyligen gjorde en europaturné som förband till Sabaton). Men jag har aldrig riktigt lyssnat på dem.

Det har jag ju egentligen inte gjort nu heller. Men som bakgrundsmusik var det jävligt bra! Påminde mycket om Sabaton. Men istället för texter om krig verkar det som att Powerwolf kör lite åt det religiösa hållet (på vilken ”sida” vet jag dock inte än :P).

Här är i alla fall låten We Drink Your Blood med tillhörande video! Om du inte skriker ”WE DRINK YOUR BLOOD” när låten är slut… ja… eh… jag vet inte hur jag ska avsluta den meningen😛


Det var allt för idag! Kanske kommer jag tycka att Powerwolf suger som fan när jag är frisk och inte jobbar igen. Men det tar vi då!

Hehe!

Cheers!!

Ett svar

  1. Ojdå, det lät inte kul! Krya på dig!🙂

    Sv; Tackar!🙂
    Haha, jag ska se vad jag kan göra😉 En skid row återförening hade varit riktigt gött!

    Har’e!

    september 30, 2011 kl. 1:47 e m

Kommentera

