mrmasasweden.wordpress.com

EDGUY + support imorgon!!

HELL YEAH!! Imorgon smäller det för fan! Edguy och supportband går upp på Tyrols scen för att sparka lite arsle!

Om det är någon av de som följde min blogg back in 2009 som fortfarande tittar in då och då så vet de/den att detta inte är första gången jag ser bandet i fråga. Jag såg de även under deras förra tunré på Klubben (mer om det plus lite bilder hittar du här). Jag har också sett sångarens soloprojekt Avantasia live. Men trotts detta är jag grymt laddat för imorgon!

När jag pratar om Edguy pratar jag nämligen om ett av mina absoluta favoritband. Det band som definitivt klistrade fast mig vid hårdrockens fantastiska toner på riktigt! Jag upptäckte dem någon gång 2006/2007 tror jag det var. På den tiden var jag ett ganska konservativt HammerFall-fan och tyckte att det mesta andra var piss och B-versioner av nämnda band. Jag satt vid ett tillfälle och lusläste bookletten till något av bandets album. Och längst bak, under ”thank you-delen”, såg jag att de tackade något konstigt band vid namn Edguy… Skojigt namn tänkte jag och YouTubeade namnet. När jag fick höra All the Clowns och någon annan låt tänkte jag att; ”fan, det här är ju rätt bra”. Så ett tag senare beställde jag deras best of-platta Hall of Flames. Och redan innan inledande Tears of a Mandrake var slut var jag fast!

Nu har jag pratat en del om Edguy. Nu ska vi prata supportband! Det första bandet som kommer kliva upp är FullForce. För de av er som inte känner till FullForce så kan jag väll beskriva de som någon form av ”superband”.  Bandet bildades 2010 och består av medlemmar och ex-medlemmar från HammerFall, Narnia, Cloudscape och Jaggernaut. Tidigare i år släppte de sitt debutalbum, enkelt betitlat One. Tror detta kan bli grymt skoj att se! Framför allt eftersom det är en av mina absoluta favoritgitarrister, Stefan Elmgren (ex-HammerFall), som sköter gitarrliret!

Sen har vi ju Kottak… Scorpions trummis som borde hålla sig till just det… För de Kottak låtar jag hört är fan inget att hänga i julgranen. Hoppas att han inte får spela för länge bara…

Jaja. Men hur ser setlisten ut då? Jo! Om du gillar nya plattan Age of the Joker (vilket ju jag gör!) så kommer du bli glad som fan! I Malmö igår spelade de hela 7 (sju!) låtar från den plattan! Här kan man verkligen snacka om att det faktiskt är Age of the Joker Tour! Vill du se hela setlisten kan du ju klicka på den här länken!

Till sist vill jag bara citera en kompis, som av mystiska anledningar vill bli kallad Mr Morbid här,  som såg spelningen i Malmö igår:
Dom är så in i helvetes bra så man bryr sig inte jättemycket om de mindre bra låtarna🙂 hela bandet visar sån jävla glädje🙂

Det låter ju bra som fan!

Vi avslutar med en låt de körde i Malmö igår, som de troligtvis kommer köra i Stockholm imorgon och som var den låt som fick mig fastklistrad vid bandet då för många år sedan. TEARS OF A MANDRAKE!!


Jag lovar inga bilder… Men några kanske jag kan försöka ta i alla fall😉 Kanske…

Cheers!!

4 svar

  1. Eller förresten, det där med att 45 minuter är för långt för ett förband… Det beror ju såklart på vilket förbandet är😉 Sen vet jag ju inte hur lång tid de kommer köra på de andra konsertena heller😉

    Ha’re!🙂

    september 24, 2011 kl. 9:22 e m

  2. Hoppas du får en bra kväll och dom rockar röven av dig.😉

    september 25, 2011 kl. 10:13 f m

  3. Fast Kottak var galet bra på scenen, i alla fall i Göteborg, så det var fantastiskt kul att se trots att låtarna kanske inte var några höjdare.

    september 25, 2011 kl. 3:02 e m

  4. Fyfan vad bra det var! Såg Edguy både i lördags i gbg å igår på tyrol, å fasen vad de nya låtarna blev fantastiska live! Å hur jävla fantastiskt kul var det inte när James kom ut i strumpan?🙂

    september 26, 2011 kl. 7:34 e m

Kommentera

