mrmasasweden.wordpress.com

Death Destruction supportar HammerFall

På söndag står Edguy på Tyrols scen! Det ska bli awesome! Men mer om det i ett senare inlägg…

Idag ska jag nämligen prata om något annat. Det är ju faktiskt så att det också bara är lite mer än en månad kvar tills HammerFall står på Arenans scen för den fjärde spelningen på deras European Outbreak Tour 2011! Tidigare jag har ju berättat om att vi som ska dit även kommer att få se de legendariska Riot och de svenska nykomlingarna Amaranthe som förband. Men nu har ett tredje offentliggjorts. Och precis som Amaranthe så rör det sig om ett nytt hajpat ”super”band! Death Destruction!

De flesta av er som läser min blogg känner nog till detta band. För er andra kan jag berätta att det består av Henrik Danhage (ex-Evergrey) på gitarr, Jonas Ekdahl (ex-Evergrey) på trummor, Jimmie Strimell (Dead by April) på sång/skrik och Fredrik Larsson (HammerFall) på bas. Musikstilen är (kanske inte helt oväntat med tanke på bandnamnet) Death Metal och de släppte sitt självbetitlade debutalbum tidigare i år.

Gitarristen Henrik Danhage säger följande om turnén:
We’re so much looking forward to tour with the heavy metal kings of Sweden: HammerFall, we’ll smash and burn all of fucking Europe on this tour, DD RULZ!

Vad tycker jag då om detta? Ja… förutom att det blir OLIDLIGT LÅNGT MED TRE FÖRBAND så kan det bli ganska intressant. Nu är jag inget stort Death Destruction fan (trotts basisten :P) men det är alltid kul att se ett nytt superhajpat band. Det är dock ett lite konstigt val med tanke på att det är HammerFall de öppnar för. Både med tanke på att herr Larsson nu kommer spela med två olika band på en kväll. Men också med tanke på att de är så ofantligt mycket hårdare och aggressivare än HammerFall… Men jaja… det blir säkert bra! Om inte annat kanske det kan locka en ny form av publik till tillställningen?

Vi avslutar med Death Destructions video till låten Fuck Yeah:

Yes! Men på söndag är det som sagt dags för Edguy, Kottak och FullForce! Jag ska se om jag inte kan slänga ihop nått skoj inlägg om det innan det är dags att bege sig mot Tyrol🙂

Cheers!!

Kommentera

