mrmasasweden.wordpress.com

Textrader… Freedom Day

Hey där! Long time no see! Nu var det nästan en vecka sedan mitt förra inlägg, så jag tänkte att det var dags nu. Till mitt försvar kan jag dock säga att jag faktiskt skrev ett inlägg i söndags! Då handlade det om att jag hade tråkigt i fredags så att jag klippte ihop en video till Gamma Rays låt The Silence med hjälp av lite klipp från deras live DVD och filmen Inception. Tyvärr föll det hela på att YouTube upptäckte att jag inte ägde rättigheterna till Inception (NÄHÄ? :-O ) så det gick inte att bädda in den i inlägget… Det gör det fortfarnade inte… men vill ni se den hittar ni den här! Jag tycker att den blev ganska bra🙂

Nu är det i alla fall dags för min lilla serie ”Textrader…” att göra comeback! Denna gång blir det en text från det gamla brittiska pomprockbandet Magnums senaste platta The Visitation. Texten, som är ganska passande i en tid som denna med en massa revolutioner på gång, är till låten Freedom Day och är skriven av Tony Clarkin.

Listen to me
Liberty denied
Searching into the deep
Looking far and wide
Endless talking
Nothing much to hide
No sense asking the way
No one on your side

Don’t look back
When your life’s an empty page
Keep on track
Don’t get filled with rage
So take it somewhere
Living your life, breathing in the air

Sing for the human race
Louder than oceans roar
Sing till your voices break
Till you can’t sing no more
Dark thoughts will fly
Into the clouds passing us by
Shout for your freedom yell
And they will hear the chorus
Bang on your freedom bell
They wouldn’t dare ignore us
Into the flame
Out of the earth, nothing shall remain

Cold wind blowing
One and twenty lies
Healers healing
The truth with sympathetic eyes
Rainbows over
Naked and exposed
Midnight, lost in the dark
Paradise is closed

Don’t look back
When your life’s an empty page
Keep on track
Don’t get filled with rage
So take it somewhere
Living your life, breathing in the air

Sing for the human race
Louder than oceans roar
Sing till your voices break
Till you can’t sing no more
Dark thoughts will fly
Into the clouds passing us by
Shout for your freedom yell
And they will hear the chorus
Bang on your freedom bell
They wouldn’t dare ignore us
Into the flame
Out of the earth, nothing shall remain

Jepp! En grymt bra text enligt mig!

Vidare kan jag säga att jag nu inhandlat både Anthraxs och Alice Coopers nya plattor Worship Music och Welcome 2 my Nightmare. Båda är, på totalt skilda sätt, faktiskt riktigt bra! Och som jag skrev på Facebook ett tag efter jag lyssnat klart på Anthrax plattan så FÖRSTÅR jag inte hur de kan vara det minsta Big-4 bandet! Worship Music slår ju faktiskt ALLT både Metallica och Slayer har spelat in de senaste 20 åren!

Jaja… det var allt för idag!

Cheers!!

Kommentera

