mrmasasweden.wordpress.com

Under Flaming Skies!

Stratovarius. Hur mycket har jag inte skrivit om detta band och all drama de varit med om sedan jag drog igång bloggen 2008? Detta band var faktiskt på väg mot ruin där ett tag på ett sätt som slår vilken såpa på TV som helst.

Men sen gjorde de en strålande come-back med albumet Polaris. Och med uppföljaren Elysium och, framför allt, deras turné tillsammans med Helloween befästes come-backen ytterligare. De må ha gått igenom en hel del skit, men nu verkar det äntligen ha vänt för bandet. De kanske aldrig blir lika populära igen som de var kring millennieskiftet (och milstolpen Infinite). Men en bit på väg kanske de kommer!

Historian om bandets senare år avhandlas dock inte i deras sprillans nya video som släpptes igår. Videon är till låten Under Flaming Skies (från Elysium) och den låten handlar mer om jordens undergång (ganska passande då jag såg 2012 igår kväll. Fantastiskt mycket bättre än förväntat!). Men videon är i alla fall inspelad på en konsert och man får verkligen känslan av att STRATO ÄR TILLBAKA!

Hur som helst. Här är den!


Lite B kanske… men what the fuck! Känslan finns där! Och så är det ju en grymt bra låt😀

Det var allt för idag läsare!

Cheers!!

Ett svar

  1. Sv: Jag misstänker att det blir ungefär lika awesome i Göteborg som i Stockholm. Hittills har jag i alla fall inte märkt någon markant skillnad på städerna😉 Och det finns många, många låtar jag vill höra, för min del får de gärna spela alla låtar de gjort (A)

    september 15, 2011 kl. 6:05 e m

Kommentera

