mrmasasweden.wordpress.com

Dagens reflektion

…handlar INTE om gruppcoachingen på Arbetsförmedlingen. Jag slipper nämligen den ett tag… Iaf fram till mitten på september då jag har annat för mig😀

Nej! Den handlar om EDGUY! Eller nja… inte så mycket Edguy kanske… utan mer deras omslag… Jag har märkt att flera av bandets omslag är ganska lika till sin uppbyggnad, trotts att motiven är olika. Det handlar om hela 6 album, av deras totalt 12 (Live-albumen och Savage Poetry inräknat), som påminner om varandra på ett ganska tydligt sätt. Alla har nämligen bandets logga överst, någonting i mitten och sedan namnet på albumet längst ner. Låter jag flummig? Jag ska visa vad jag menar:

– Kingdom of Madness (1997)

– Vain Glory Opera (1998)

  – Hellfire Club (2004)

– Tinnitus Sanctus (2008)

  – Fucking with F### – Live (2009)

– Age of the Joker (2011)

Förstår ni vad jag menar? Jag säker inte att det är dåligt. Jag bara konstaterar😛

Varför började jag fundera på det här då? Ja… Age of the Joker släpptes ju i fredags… men jag har ännu inte fått den från Ginza. De släpper den tydligen imorgon (eh…) så DÅ borde den vara här!!😀 Jippi!!

För att inte glömma den nya livaplattan/DVDn från Sabaton, World War Live, och Sonata Arcticas klassiker Silence som också bör vara med.

Cheers!!

2 svar

  1. Att jag aldrig tänk på det innan?!

    augusti 30, 2011 kl. 7:34 e m

  2. har tänkt*

    5 poäng till mig

    augusti 30, 2011 kl. 7:35 e m

Kommentera

