mrmasasweden.wordpress.com

Alice Cooper videopremiär! I’LL BITE YOUR FACE OFF!!

Jag tänkte att jag skulle börja med en liten referens till mitt föregående inlägg. Jag kommer inte att gå på någon coaching denna vecka. Det hela är framflyttat och börjar istället nästa tisdag. Det fick jag veta alldeles nyss, ca 3 timmar innan jag skulle vara där, via ett meddelande på min telefonsvarare… Grym framförhållning… eh…

Men nu lämnar vi den myndighetens totala inkompetens och går istället över till något betydligt roligare! Alice Cooper har idag nämligen haft premiär för sin nya video! Videon är till låten I’ll bite yout face off, tagen från det kommande albumet Welcome 2 My Nightmare (uppföljare till en av tidernas mest klassiska plattor).

Vad kan jag säga om videon då? Ja… det är en helt vanlig video. Inte alls lika skoj som videon till hans förra platta (som ju var som en liten film med 3 låtar). Men det är en video och… ja den är bra! Men det som är verkligt intressant är låten! Soundet är som hämtat från Alice Coopers klassiska 70-tals plattor och om resten av låtarna har samma sound så kan Welcome 2 My Nightmare faktiskt göra skäl för sitt namn. Detta kanske förstärks av att herr Cooper på 3 låtar på kommande plattan har samarbetat med de forna medlemmarna i original Alice Cooper bandet!!

Jaja. Här är videon o alla fall!!😀

En sista intressant sak som är värd att nämnas kring det kommande albumet är att gubben även har samarbetat med popstjärnan Ke$ha (om ni har lite koll på popmusik känner ni till jättehitten Tik Tok). Hur just det blir soundmässigt återstår väll att se…

Det var allt om Alice Cooper för idag! Men INNAN jag säger tack och hej för denna gång måste jag bara få visa min nya bäbis! Igår köpte jag nämligen en grymt cool och fantastiskt snygg ny bas! Här är den (I AM SO PROUD!!):

CHEERS!!!

3 svar

  1. NIIIIIIIIIICE!

    augusti 23, 2011 kl. 1:56 e m

  2. Denna låt och video är grym.

    augusti 23, 2011 kl. 6:27 e m

  3. Riktigt bra låt måste jag säga! Albumet kommer nog bli fantastiskt!😉

    Förbaskat snygg bas också!!

    Har’e!

    augusti 24, 2011 kl. 1:02 e m

Kommentera

