mrmasasweden.wordpress.com

Ginza och moderna Arbetsförmedlingen

Hej och hå! Idag släpps Sabatons allra första liveplatta/liveDVD World War Live! Jag såg det igår och kom på att; fan! Jag har ju inte beställt den! Men nu är det gjort! Jag kommer dock få vänta till den 31a, eftersom jag också beställde Edguys Age of the Joker som släpps då, men YouTube finns ju! Så det är lugnt😀

Det var alltså en väldigt bra dag tills jag fick en kallelse från Sveriger modernaste myndighet; Arbetsförmedlingen…

Kallelsen gäller något som kallas ”gruppcoaching” (vilket var obligatoriskt när man skrev in sig). Och det går ut på att man under 5 tillfällen träffas i grupp på Arbetsförmedlingen för att ”coachas”och ”öva på” att söka jobb… Så långt allt gott kanske… Men sen läste jag programmet!!

Kolla här:

Tisdag 23/8 klockan 13-16:
”Hur man skriver CV och personligt brev, sökvägar för att hitta jobben”

Torsdag 25/8 klockan 13-16:
”Professionellt nätverkande och intervjuträning”

Tisdag 30/8 klockan 13-16:
”Branding – hitta den personliga drivkraften”

Torsdag 1/9 klockan 13-16:
”Fördjupning – presentation och intervjuteknik och fortsatt branding”

Tisdag 6/9 klockan 13-16:
”Uppstart av operativa team och utvärdering”

Eh… ALLTSÅ!! 15 timmar!! 15 timmar med att öva saker som känns så jävla omoderna och flummiga så det är fan inte sant!! Och det roliga är att detta är DET ENDA som Arbetsförmedlingen kan erbjuda (eller ja… det är ju obligatoriskt…) mig!

Jag blir så trött… tänk vad mycket pengar dessa skojare får varje år som skulle kunna gå till något MYCKET bättra än att ”lära” mig hur man skriver ett CV!!


Jag överdriver såklart… kanske… Dessa saker kanske är nyttiga om man är ny på arbetsmarknaden… men VARFÖR ska jag göra detta?

(och JA… jag tycker också att det är gnälligt att gnälla om saker på sin blogg!! Men va fan!!)

Kommentera

