mrmasasweden.wordpress.com

Rockklassikers top 666… eh…

Okej… Radiostationen Rockklassiker har nu avslutat sin mastodontlista över de 666 bästa rocklåtarna någonsin. Och resultatet blev… eh… inte direkt överraskande…

Här är till exempel top 10:

10  Queen – Bohemian Rhapsody
9    Jimi Hendrix – Foxy Lady
8    Aerosmith – Janies Got A Gun
7    Kiss – Lick It Up
6    Iron Maiden – Run To The Hills
5    Metallica – Nothing Else Matters
4    Ac/Dc – Back in Black
3    Guns `n Roses – November Rain
2    Metallica – Enter Sandman
1    Deep Purple – Smoke On The Water

Resten av listan hittar du här.

Med andra ord: de stora bandens allra mest överskattade hittar. Och så fortsätter det över HELA listan! Visst… det ÄR bra låtar. Men fan så tråkigt!!

Jag ögnade igenom listan lite. Och jag hittade 3 (!) anmärkningsvärda låtar! De är The Final Frontier med Iron Maiden på plats 257, Du Hast med Rammstein på plats 587 och Hearts on Fire med HammerFall på plats 308. Och dessa låtar BORDE inte vara anmärkningsvärda egentligen!

Jaja… jag ska inte hetsa upp mig. Jag tycker bara att det är tråkigt, när man väl genomför en så här stor lista, att det blir förutsägbart och tråkigt… Var är Power Metallen till exempel? Förutom HammerFall lyser den HELT med sin frånvaro…

Hur som helst! Jag tror jag ändå vet vilkas fel det är!😉

HAHA! Cheers!

Ett svar

  1. Jorå, den där är skoj🙂

    augusti 22, 2011 kl. 11:00 e m

Kommentera

