mrmasasweden.wordpress.com

Robin Hood is after you and he’s not in a joking mode!

Eller JO!! Det är han visst! I alla fall om man ska gå efter videon till den låt ovanstående textrad är tagen ifrån!

Nu har nämligen nedräkningen till EDGUYs kommande album Age of the Joker dragit igång rejält! I fredags släpptes singeln Robin Hood i digitalt format (för min del blev det, faktiskt, min första erfarenhet av att köpa musik digitalt) och på lördagen, alldeles innan Tobias Sammet gick upp på Wackens scen för den sista Avantasia spelningen på troligtvis jävligt länge, hade videon för samma låt premiär! OCH VILKEN VIDEO!

Det är bara EDGUY som kan göra detta! Det är humor och på skoj från början till slut, och det är faktiskt roligt. Låten är också grymt bra! Jag ska inte babbla så mycket utan låta er bilda er en uppfattning själva.


Och inte nog med det. Ännu en låt från den nya plattan har, typ, släppts! Det rör sig om låten Nobody’s Hero som har spelats på en radiostation någonstans. Och självklart var det någon som spelade in det hela och lade upp den på internet! Och den är faktiskt också riktigt bra! Ni kan hitta den på YouTube, eller genom att klicka på den här meningen.

Vad är då mitt allmänna intryck av dessa två första smakprov? Jo, jag tycker att det är riktigt bra! Jag skulle till och med vilja sträcka mig så långt och säga att dessa två låtar är bättre än ALLA låtar på föregående släppet Tinnitus Sanctus. Och då tillhör ändå jag minoriteten som tyckte att Tinnitus Sanctus till stora delar var en ganska bra platta🙂 Nu ska det bli grymt spännande att höra resten av låtarna. Can’t wait!

Vad mer kan man skriva om idag då? Jag vet inte… Så då avslutar vi där!

Bye!

2 svar

  1. Fisken i videon made my day, typ!🙂

    SV: Ja, jäklar vad det regnade. Får vara glad att vi inte hade väder som de hade på Sonisphere i Finland i alla fall ;D

    augusti 8, 2011 kl. 11:43 f m

  2. Sv; Ja, visst är den? Jag känner på mig att den här skivan kommer bli mycket bättre än tinnitus sanctus, och jag hör också till dem som faktiskt tyckte det var en hyffsat bra skiva😉

    augusti 9, 2011 kl. 5:31 e m

Kommentera

