mrmasasweden.wordpress.com

Avtagaren snart här!

Hallå alla! Jag hoppas att ni har de trevligt i solen de sista veckorna av semestern! Själv har jag det! Inte för att det är sista veckorna av semestern för min del… men det är trevligt i alla fall!

Nu ska jag nörda in mig riktigt ordentligt tänkte jag. För snart är den nämligen här! Den fjärde och sista delen i den fantastiska Arvtagaren-serien! För de av er som inte riktigt är hemma kan jag nämna att de tre tidigare delarna har hetat Eragon (som ju också är föremål för en fantastiskt dålig och tråkig Hollywoodfilm… men det talar vi inte om…), Den Äldste (som korrekt översatt BORDE ha hetat DE Äldste på Svenska…) och Brisingr! Och snart kommer alltså den fjärde boken, som kort och gått fått namnet; Arvtagaren.

Boken släpps på engelska den 11 denna månad. Men när den släpps på svenska återstår att se. Det är dock klart ATT den kommer att släppas på svenska. Den finns nämligen redan på Adlibris! Varför vill jag vänta på det då? Jag läser ju en engelsk fantasybokserie just nu (A Song of Ice and Fire)! Ja. Det är sant! Men jag har läst de tidigare delarna i DENNA serie på svenska! Och jag tror att det flyter ihop bättre om jag fortsätter på det😉

Här är det svenska omslaget!

Som ju, precis som de tidigare delarnas omslag, är ofantligt mycket snyggare än det engelska orginalet som visas i trailern:

 

Så ja! Nu är jag nästan klar för idag! Men innan jag slutar ska jag göra lite reklam för ”musikern” (notera situationstecknen!) Mr.MASA! Han har nämligen precis gjort klart och lagt upp sin Black Metal låt (hör och häpna!) Black Sails på sin MySpace! Han har också äntligen fått upp videon han klippte ihop till sin låt Space Valley of Doom på YouTube! Se/lyssna/försök att inte hålla för öronen alldeles för hårt😛

Cheers!!

2 svar

  1. Sv; Ja, man får ju verkligen hoppas att Welcome 2 my nightmare blir bra!😉

    Bara i Tyskland? Ugh, vad tråkigt.. Men kanske man kan se det i efterhand på Youtube eller något… Eller så får jag ta och svänga förbi tyskland, jag ska ändå till Danmark på fredag, haha😉

    Bra låtar förresten!😉

    Ha’re!

    augusti 3, 2011 kl. 12:23 e m

  2. Har alltid haft lite svårt att läsa dina inlägg på grund av typsnittet som är lite litet?
    Sen ser det ut som det är lita hack i bokstäverna.

    Just so you know

    augusti 3, 2011 kl. 6:38 e m

Kommentera

