mrmasasweden.wordpress.com

Ingen Alice Cooper… men förhandslyssning av Age of the Joker!!

Nej, det blev ingen Alice Cooper igår! Grymt jävla irriterande! Det här är fan andra gången jag missar honom. Och om jag känner min vanliga tur rätt så var detta sista gången han besökte Svea rike!

Vad hände då? Ja… jag hade för ett kort ögonblick glömt bort hur mycket större Alice Cooper är än HammerFall. När vi var och såg HammerFall var det nämligen inga problem alls att komma in, och det fanns gott om plats när de körde igång. Jag trodde i min enfald att det skulle vara ungefär samma publiktryck denna gång. Men NEJ DÅ! Vi var väll vid Grönan runt 7 tror jag (en timme innan showtime). Men redan då var de världens jädra kö! Och när vi hade stått där nån halvtimme fick vi reda på att det inte skulle bli något mer insläpp till Gröna Lund den kvällen. Pissigt värre!

Här är den enda bilden jag fick:

Hur som helst. Nu har jag sett bilder där inifrån och jag förstår att vi inte kom in. För det var packat. Vilket betyder att det var ett STORT misstag att boka karln på en så liten scen! Han ska för fan ha en större scen! Dåligt som apa!

MEN NU TILL NÅGOT BETYDLIGT ROLIGARE!!

Idag har nämligen EDGUY släppt några smakprov från den kommande plattan Age of the Joker på sin hemsidas fandel Hellfire Club!

Vi bjuds på smakprov från låtarna Robin Hood, Nobody’s Hero, Rock of Cashel och Pandora’s Box. OCH SATAN VAD DET LÅTAR BRA!! Jag menar, på riktigt! Det är riktigt bra! I alla fall de delar av dessa låtar som de lagt upp. Om man ska försöka beskriva soundet (baserat på detta) så låter det, i mina öron i alla fall, som en blandning mellan Rocket Ride och, faktiskt, Theater of Salvation. Alltså arena hårdrock blandat med klassisk tysk 90-tals Power Metal!😀 DET HÄR får en att glömma Alice fjaskot, i alla fall lite!

Vill du höra? Gå då in på Edguys hemsida och registrera dig (gratis såklart) på Hellfire Club!

Nu avslutar vi med den bästa låten, i min mening, från förra albumet (Tinnitus Sanctus, 2008) – The Pride of Creation!

CHEERS!!

2 svar

  1. Fan vad surt att ni inte kom in!

    Varför är han just på Grönan? Det är jävligt idiotiskt med tanke på att det faktiskt är Alice Cooper…

    juli 5, 2011 kl. 4:23 e m

  2. Synd att höra om Alice Cooper… Men man får väl ändå hoppas att han återvänder snart!🙂

    Och ja, det man fick höra av Edguy’s nya är fantastiskt bra! Jag blev nog mest förtjust i Robin Hood😀 Förhoppningsvis får vi höra de andra låtarna snart!🙂

    Ha’re!

    juli 5, 2011 kl. 7:11 e m

Kommentera

