mrmasasweden.wordpress.com

Big 4 – live på SVT2!

Halloj!

Nu närmar sig årets stora hårdrockshelg! Tyvärr händer det mesta i skitstaden Göteborg😦

Nej! Jag har väll, egentligen, inget emot Göteborg. Det är väll en trevlig stad (som jag faktiskt besökt) med trevligt folk. Men VARFÖR ska de få årets 2 mest sevärda hårdrocksevents? Och på samma helg dessutom!

Imorgon (fredag) äntrar gudarna i Iron Maiden Ullevi på deras The Final Frontier World Tour. Setlisten kommer i huvudsak att bestå av material från bandets 2000-tals plattor, men självklart finns där även ett par klassiker. Detta är något jag definitivt hade velat se! Men jaja… jag får väll hoppas att det inte är bandets SISTA spelning i Sverige utan att de tar sitt förnuft till fånga och återvänder till vår kungliga hufvudstad snart! (JA, jag är fortfarande bitter över att jag missade dem på Sonisphere förra året!!!)

Sedan på söndag kliver Thrash Metal storheterna från Big 4 turnén upp på samma scen. Vilket alltså betyder Anthrax, Slayer, Megadeth och Metallica. Eller, enligt nån kul snubbe på en av kvällstidningarna, Big 1 + Small 3. Detta är jag inte lika ledsen att jag missar. Men hade de spelat i Stockholm (som de hade gjort om svenska Sonisphere inte hade varit totalt dumma i huvudet när det gäller datum och bandbokningar) hade jag helt klart sett det!

MEN! Jag kan ju se det sistnämnda i alla fall! SVT2 sänder nämligen (av någon jävla anledning) hela spektaklet LIVE på söndag! Från 18.00 till 23.50! Typ 6 timmar nonstop Thrash Metal fest alltså! Detta måste såklart ses! Och det måste ses med hemmabiosystem och stor platt-TV😀 Spännande! ANTHRAX LIVE på svensk TV!! Never thought I would see the day!😀 (Dock utan Scott Ian som är pappaledig… men men…)

Vi avslutar med Thrash klassikern Seek and destroy framförd av huvudbandet Metallica!

Till sist! Varför åker jag inte ner till Göteborg om jag nu är så avundsjuk? Well… Jag är för lat😛 hehe! Och det är tyvärr ingen ironi i det…

MEN! Jag går inte helt tomhänt! Alice Cooper spelar ju på Grönan på måndag!!😀 DET ska bli fantastiskt skoj!!

Cheers!!

Ett svar

  1. Jag är asförbannad över att jag missar The Big 4, mest eftersom jag bor i Göteborg. Men vad gör det om man är pank?

    Fast jag skall väl egentligen inte klaga…🙂

    juni 30, 2011 kl. 9:13 e m

Kommentera

