mrmasasweden.wordpress.com

The evil that men do

And I will pray for you
Someday I may return
Don’t you cry for me
Beyond is where I learn

När jag nu sitter här och lyssnar på Iron Maiden plattan Seventh Son of a Seventh Son från 1988 slås jag av tre saker.

För det första: Det finns idag ett antal megastora metalband i världen. De flesta av dem är grymt överskattade (se min lista!), men bland megabanden är det ett som står ut. Iron Maiden. Iron Maiden är ett av få megaband av idag som, i alla fall enligt mig, förtjänar sin storhet. För de är, och har alltid varit, fantastiskt bra! Visst. De har, bland alla sina klassiker, även producerat otaliga utfyllnadslåtar som ingen kommer ihåg (Flash of the Blade, Public enema number one, Judas be my guide… listan kan göras lång). Men det vägs upp av all den fantastiska musik de faktiskt gjort! Just Seventh Son of a Seventh Son håller jag personligen som deras bästa. Men ALLA deras plattor har faktiskt pärlor!

För det andra: I bookletten på nyutgåvan från 1998 (den jag har) så finns en bild på herr Bruce där han har en Helloween tröja på sig! Vilket jag som Power Metal freak såklart tycker är skoj (utan någon som helst anledning egentligen)!

För det tredje: Sommaren är här på riktigt! Ja… jag vet att temat på plattan jag lyssnar på är is… men det är i alla fall sommar! Och just detta faktum betyder att inläggen på denna fantastiska blogg kommer att bli ganska mycket färre! Kanske nått inlägg här och där (det är ju exempelvis snart dags för Alice Cooper, och det måste ju täckas!!). Men rent allmänt kommer inläggen bli färre.

Vad ska jag då göra i sommar? Vette fan… Alice Cooper är egentligen det enda inplanerade just nu! Sen får vi se. Söka jobb ska jag göra oxå. Och spela gitarr! Kanske skriva nån låt eller två😀

Hur som helst! Ha en trevlig sommar! I WILL!!

Till sist!

En fantastisk fantasysaga!! Denna bok är ett måste om du gillar genren. Det förutsätter ju förstås att du läst bok 1 eller sett TV-serien baserad på den.

Hur som helst! Jag är just nu på sidan 205 och den är MINST lika bra som A Game of Thrones! Här kan du hitta den!

CHEERS!!

Kommentera

