mrmasasweden.wordpress.com

I’M BACK!!

Halloj alla!!! Mr.MASA är nu tillbaka från Paris!

Hur har jag då haft det? Jo fan! Det var varit ganska trevlig faktiskt. Jag är långt ifrån en långdistansbussåkare och väljer nog hellre ett flygplan nästa gång, men det var en helt okej resa dit och tillbaka i alla fall! Anledningen till att själva bussresan ändå var ganska intressant tror jag mycket är guiden. Hon var en gammal tant vid namn Christine som faktiskt var väldigt bra och var ganska intressant att lyssna på. Hon beskrev sig också som ”tanten som går mot strömmen”, vilket jag gillar!

Åldern på bussen då? Ja… jag tillhörde ju definitivt de yngsta! Men konstigt nog var jag inte yngst, vilket ju i detta sammanhang var ganska trevligt. Att de övriga i min ålder var tjejer var ju inte heller helt fel, även fast vi i stort sätt aldrig var på samma plats😛 Hehe…

Anyway! Paris! Det var en… ja… stad med högt tempo! Fy satan alltså! Jag bor i Stockholm, men Stockholm känns som en liten sömnig småstad i jämförelse. Jag skulle aldrig klara av att bo någon längre period i Paris, hur fint vissa saker än är! Och vad såg jag då? Ja… allt som man ska se! Jag såg Notre-Dame, Louvren, Triumfbågen, Eiffeltornet (som jag också var högst uppe i!) och… en jädra massa grejer till! Vi var till och med nära att bli lurade av en bluffperson vid Eiffeltornet som sa att vi hade tappat vår ring och ville ha hittelön😛

Allt som allt var det alltså en bra resa! Vad har jag då lärt mig? Eftersom ”borta bra men hemma bäst” är uttjatat väljer jag istället att säga: ”Stockholm är en liten jävla skitstad egentligen, men det är MIN lilla jävla skitstad!”

Här är en bild på Notre-Dame tagen från floden Seine

Och här har vi ett filmklipp jag filmade på busschauffören när han inte fick upp bussdörrarna på en parkeringsplats någonstans i Tyskland! Undrar ni över musiken så har jag gjort den! Låten heter Black Sails och är snart klar och uppe på min MySpace!

Cheers!!

Kommentera

