mrmasasweden.wordpress.com

Edguy till Stockholm!

Hell Yeah!! Nu är tiden hör igen! Edguy släpper snart en ny platta och kommer att åka på turné!

Detta finns att läsa på bandets hemsida:

The time has come: In September EDGUY, one of Germany‘s biggest internationally acclaimed guitar driven bands in recent music history will set out on the road again in support of their forthcoming album “AGE OF THE JOKER“ (worldwide release in August 2011). What is going to be EDGUY‘s 9th studio effort will also mark the band‘s first ‘real‘ album in almost three years; three years in which the band has toured Europe, Asia, Australia, North-, Central- and South America. And it‘s been the activities in those years that had a determining influence on forthcoming tour plans: After last year‘s chart-breaking collaboration between EDGUY vocalist Tobias Sammet and Klaus Meine of the SCORPIONS in “AVANTASIA“ and EDGUY‘s successful arena tour as the SCORPIONS’ special guest, now it‘s time for another ‘family internal‘ constellation to kick ass:
“Kottak“ (the band fronted by legendary SCORPIONS drummer James Kottak) will be supporting EDGUY during the European leg of the tour. More updates coming soon…

För det första. AGE OF THE JOKER!!! Fy satan vilket bra namn på en platta! I alla fall en Edguy platta! Det är också ett namn som förpliktigar. Nu förväntar jag mig i alla fall några låtar i stil med Trinidad och Lavatory Love Machine! Jag tror det kan bli super!😀

Och nu till det bästa! I september drar bandet igång sin turné för detta album. Och var drar de igång den någonstans? JO I SVERIGE SÅKLART!! Den 23 september ställer de sig på KBs scen i Malmö, den 24e är det Trädgårn i Göteborg och den 25e är det TYROL I STOCKHOLM!😀 Grymt nice!!

Självklart kommer jag att vara där! Jag har faktiskt redan köpt biljett! Det blir andra gången jag ser bandet live, och tredje gången jag ser herr Tobias Sammet live! AWESOMENESS!!!

Då har man TVÅ konserter inplanerade i år! Edguy och Alice Cooper! Och av en konstig slump spelar de båda på Gröna Lund! Nice! NO MORE FRYSHUSET!! Inte för att jag inte gillar Fryshuset… men det ligger så off!!

Anyway. Jag ska försöka fixa en sån där nedräkningsgrej till detta också, som fanns på förra bloggen! Jag har ännu inte lyckats… men det kommer! Nån som har nått tips på ett bra verktyg man kan använda sig av?

Cheers!

2 svar

  1. Helt awesome är det! Jag ska befinna mig på plats i Malmö den 23:e😉 Och namnet på plattan låter fruktansvärt bra!

    Ha’re!

    maj 10, 2011 kl. 8:13 e m

  2. Detta blir nog grymt!

    maj 11, 2011 kl. 9:34 f m

Kommentera

