mrmasasweden.wordpress.com

Let’s get Infected!

Nu börjar det närma sig för satan! Den 18 maj släpper HammerFall sin nya platta Infected i Sverige! En platta som jag, självklart, måste ha! Alltså har jag nu förhandsbokat den på Ginza så att den kommer rätt ner i min brevlåda på just denna dag😀 DET ser jag fram emot!

Plattan kommer att släppas i två versioner. En som bara är plattan och en, limited edition, med plattan plus en medföljande DVD. Behöver jag säga att jag har beställt den med DVDn? Nä… Trodde väll inte det, hehe.

DVDn innehåller videomaterial där bandet framför 5 låtar från den nya plattan live i studion. Något som antingen kan vara spännande eller otroligt tråkigt. Vilket det blir får vi se. De låtar som framförs är: Patient Zero, Bang Your Head, One More Time, The Outlaw och Send Me A Sign.

Självklart kan man inte bara beställa en platta på Ginza. Eller jo… kan kan man väll… men hur roligt är det? Därför har jag även inhandlat GammaRays nya mini album Skeletons & Majesties (som innehåller lite outgivet och lite omarrangerade grejer) samt den extremt hyllade nya plattan från Foo Fighters. Jag tänkte att jag måste se om jag kan hålla med en enig kritikerkår for once😉

Till sist tänkte jag berätta en rolig nyhet för alla Star Wars fans där ute! I höst kommer nämligen alla Star Wars filmerna att släppas på Blu-ray i en 9 diskar lång box! Boxen kommer att innehålla alla filmer i serien, från Episode I – The Phantom Menace till Episode VI – Return of the Jedi, samt tre skivor med en massa extramaterial. Allt i HD kvalité såklart! Nämnas bör också att detta blir första gången som alla filmer i serien samlas i en och samma box! Och eftersom jag gillar boxar av alla dess slag så är det såklart extra skoj. Så håll utkik i höst alltså!

Det var allt för idag! Och eftersom det blev som jag misstänkte med HammerFall videon i ett av mina tidigare inlägg så bäddar jag in den på nytt😛 Vi får se hur lång tid det tar innan Nuclear Blast hittar videon denna gång!

Cheers!!

Kommentera

