mrmasasweden.wordpress.com

A Game of Thrones

Wow! Du jävlar har jag börjat på något mäktigt! Eller korkat… beroende på hur man ser på saker och ting… Jag har nämligen börjat läsa första delen i en lång fantasyserie! Och svag som jag är för drakar, dvärgar, svärd, berg och monster är frågan om jag inte kommer att läsa igenom hela skiten!

Jag har lätt att fastna i såna här böcker. Och de hemska med just sånna här böcker är att de oftast är en lång serie. Så istället för att läsa en bok finner man sig själv läsa flera mäktiga fantasy-epos och helst stänga ute all annan litteratur ända tills sista sidan i den senast utkomna delen.

Senast detta hände så var det Arvtagaren-serien; Eragon, De Äldste och Brisingr. Dessa tre böcker sträckläste jag i stort sätt! Nu ser jag fram emot den kommande sista delen i serien, men för tillfället ligger det nere.

Men nu har jag alltså hittat en ny serie! En serie som jag hittade av en slump men som jag nu tycker är fantastisk! Serien heter A Song of Fire and Ice och för exakt en vecka sedan nu dök första delen, A Game of Thrones, upp i brevlådan! Från början var jag väldigt skeptisk. Boken är ändå 835 sidor och till råga på allt på engelska! Men sen började jag läsa… och nu, en vecka senare, är jag på sidan 139! Och DET, ladys and gentlemen, är fan ett tecken på en LYSANDE bok!

Jag tänker inte berätta så mycket vad den handlar om. Men det är en klassisk fanasysaga om kungar, drakar, svärd och mystiska varelser. Spetsad med en intrig som skulle få vilken gammal 90-tals såpa som helst att verka lättförstådd😀 Fantastiskt alltså!

Blir du nyfiken nu kan du hitta boken här!

OCH! Vet ni vad! HBO har gjort en TV-serie av denna bok! Jag vet inte när den börjar sändas. Eller om den redan har sänts. Men se den ska jag! Efter jag läst ut boken såklart😀

Här är en trailer för serien!

Det var allt för idag!
Cheers!!

Ett svar

  1. Hoppas du antar min utmaning:
    http://grimgoth.blogg.se/2011/april/utmanad-av-grodan.html

    april 13, 2011 kl. 1:44 e m

Kommentera

